NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, November 22, 2009

AKTIVITI DI CUTI SEM (part 2)


.::Azavan yg sentiasa bersinar::.


.::Benda wajib beli kalau pergi Jusco::.

Lets continue..OK, minggu kedua cuti semester..minggu ini tidak banyak aktiviti yg boleh aku lakukan kerana keadaan cuaca yg tidak menentu..hujan kadang2 turun pada sebelah pagi dan kadang2 turun pada sebelah petang dan kadang2 juga cuaca akan panas sehingga ke malam..hal ini telah menyebabkan aku tidak dapat melakukan banyak aktiviti seperti hang out dgn ex-schoolmates, jogging, cycling, atau swimming (pada hal kalau aku swimming pun aku tak akan timbul2)..jadinya, aku hanya stay di rumah menjadi 'budak' yg baik dan naif gitu..hahahaha

5) Beli barang di pasar malam-hari selasa merupakan 'hari pasar malam' di tempat aku (GP)..pada mulanya cuaca elok tanpa sebarang titisan hujan walaupun kedengaran guruh dilangit..namun kami tetap meneruskan perjalanan ke pasar malam..sesampainya di sana, bapaku membeli telur, cili kering dan barangan keperluan lain..tiba2 sewaktu di gerai ikan, gerimis mulai turun..makanya aku, bapaku serta adikku terpaksa bergegas ke kereta kerana risau hujan akan semakin lebat..so tidak banyak barang yg dapat dibeli..huhuhuhu

6) Basuh kereta2-walaupun cuaca tidak menentu, kereta tetap perlu dibasuh kerana takut akan berkarat dek keadaan di tepi laut ni..maklumlah rumah aku dekat dgn laut, so bahang dan apa2 yg berkaitan dgn air masin tu mudah terkena dekat kereta..mula2 aku basuh VAVI tu dulu sbb ia kecil dan mungkin oneday nanti akan jadi kereta aku..hahahaha..then aku dgn adikku basuh AZAVAN plak sbb kereta ini tidak kotor sgt berbanding VAVI tu..hehehehe..walaupun penat basuh kereta tapi aku happy bila tgk kereta ini semua bersih dan bersinar..hehehhe

7) Recycle-recycle is good for our earth and also for nature..lagi pun kalau hantar recycle dapat jugak duit..hehehehe..aku tlg mak aku angkat surat khabar lama, botol kaca dan plastik, kotak2, dan barangan lain yg boleh dikitar semula..kemudia kami hantar ke pusat kitar semula dan jual semua barang tersebut,,dapatlah juga duit minum pagi itu dalam RM20..OK what drpd buang semua benda itu langsung tidak dapat apa2..barang2 itu mak aku sudah kumpul dalam stor hampir 6 bulan, kiranya berbaloilah..

8) Kenduri kahwin-ini pun dikira sebagai aktiviti yg berfaedah juga sbb dapat mengeratkan silaturrahim sesama manusia..kenduri kahwin ini dekat rumah kawan adikku..tapi dia sudah jemput dan lagi pula aku pun kenal budak itu so pergi sahajalah..jumpa cikgu sekolah dulu, senior2, junior2..rindu pula dekat sekolah..haish..

9)Makan2-inilah hobi aku..makan, makan, dan terus makan sampai berat badan pun sudah naik..hahahha..kalau cuti semester ini 2 bulan mungkin berat aku boleh naik 20kg..hahahaha..anyway, kita perlu makan untuk hidup kalau tidak wallahu 'alam..tapi aku banyak makan makanan ringan, kek, CFK, coklat, semuanya yg tidak elok untuk kesihatan tapi itu semua lumrah hidup..benda yg tidak baik itulah yg selalu disukai org..hehehehe

10) 'Jogging'-meaningnya aku pusing satu Jusco Bukit Indah tu selama 1 jam sampai berpeluh-peluh (pada hal dalam tu ada air-cond) dan lenguh2 kaki sbb pakai high heel. (bijak2)..Jusco ini besar juga so kalau 1 jam tu pun macam tak cukup sahaja untuk aku pusing2..banyak tu benda nak tgk and beli..Jusco inilah satu-satunya shopping complex yg dekat dgn rumah aku kalau nak dibandingkan dgn City Square JB tu agak jauhlah..kenapa 1 jam sahaja aku dekat sana? sbb mak aku tak nak bayar parking selepas 1 jam, so bila sudah cukup sejam kitorg blah dari situ and round tempat lain pula..hahahahaha..clever..

OKlah, nanti continue ya..aku nak tengok taiwan's drama dulu..hero ia handsome, keren bangat..adios..

your sincerely,
fara,,

No comments: