NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, November 14, 2009

AKTIVITI DI CUTI SEM (part 1)

.::Menara jam yang juga mercu tanda Muar-Bandar Maharani::.


.::Beg yang my mum belikan setelah mendapat diskaun::.


.::Lukisan catanku::.

Bermula pada tanggal 9 November 2009, maka berakhirlah Semester 1 HND aku..apa jadi dengan result exam, jangan ditanya..huhuhuhu..cuti ini aku ingin berehat dan berbahagia..hahahha...setelah penat memerah otak, memekakkan telinga dek bebelan Mdm. K, aku ingin berehat sepuasnya, jangan ganggu aku dengan perkara2 yang tidak penting dalam hidup aku..all the things can go to the hell!! First of all, cuti aku ni tak lama pun..sebulan SAHAJA..ingat ya kawan2, balik kolej nanti-7 Disember class dah bermula..untuk minggu pertama cuti ni, x banyak aktiviti yg aku buat..maklumlah parents bekerja so aku duduk rumah keseorangan..adikku masih di asrama..antara aktiviti yg aku lakukan di waktu ini adalah:-

1) Menjadi suri rumah tangga-aktiviti seharianku selama 7 hari seminggu adalah mengemas rumah, membasuh, memasak (kadang2), bercucuk tanam, dll..aktiviti ni memang kebiasaan aku sejak sekolah rendah lagi..anak sulung, kenalah tahu buat semua kerja2 ni..aku selesai melakukan semua kerja dlm pukul 1 p.m. then aku online dan terus online...hahhahaha

2) Berjalan-jalan baik untuk kesihatan kerana ia juga dianggap sebagai satu senaman..tapi berjalan aku ni erti katanya lain sebab aku pergi jalan2 cuci mata..hahahahha..nak pergi bercuti ke pulau2 atau tanah tinggi tak boleh maklumlah musin hujan so agak bahaya kalau terjadi apa2..makanya aku hanya jalan2 ke shopping complex dan pasaraya2 sahaja..tapi tempat2 tu bukan di sekitar JB sahaja malah sampai ke Muar..jauh jugalah aku berjalan ni tapi naik kereta OK..hhihihihi..

3) Shopping-apabila sudah ke mall pastinya ada sahaja barang yang mahu dibeli..maklumlah mata ni pantang nampak mesti nak..hihihihi..tapi yg mengeluarkan duit bkn dari poket aku tapi dari 'bank'ku, my mum meh..sebab tu aku suka berjalan dengan parent aku nanti diorg yang akan bayar, bkn aku tak nak bayar tapi diorg yg offer nak bayar so let it be..heheheh..jahat3, ambil kesempatan...

4) Drawing, Painting (Art)-aku memang sudah lama meninggalkan hobi ini..sewaktu di bangku persekolahan dulu, aku memang suka sangat melukis, mewarna, kerana darahku mengalir darah seni daripada datukku yg seorang pengukir dan paksu ku yg juga seorg pelukis serta pembuat perabot..apabila sudah lama tak berseni, tangan dan jari-jemari ni jadi 'pengkau' skit so aku beli lukisan yg sudah siap dan aku hanya perlu mewarnanya sahaja..OK what, ada seni juga tu..hihihih

OKlah, aku ada kerja nak buat ni..nanti aku update lg next week ya..C yaa..

your sincerely,
fara,,

No comments: