NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, September 12, 2011

MERDEKA...

Assalamualaikum...

Apa khabar korang hari ni? Aku alhamdulillah sihat. 
Terima kasih dan bersyukur kerana masih diberikan peluang untuk bernafas atas tanah Malaysia ini.
Terima kasih juga kepada pejuang-pejuang negara yang telah berkorban nyawa mempertahankan tanah bertuah ini. Aku berbangga dengan pahlawan-pahlawan Malaysia (askar, polis, etc.) kerana sanggup menggadai nyawa demi masa depan anak bangsa.

Aku juga berbangga kerana arwah datuk aku juga seorang anggota polis dalam zaman peperangan dahulu. Walaupun tidak berkesempatan mengenalinya dan mengorek kisah silamnya, aku tetap sayangkan datuk aku. 
Sempena Hari Malaysia dan Hari Kebangsaan yang akan disambut pada 16 September ini, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke-54 kepada seluruh rakyat Malaysia.





Dan tiba-tiba aku terkenang balik peristiwa 7 tahun lepas. Sewaktu sambutan Hari Kemerdekaan ke-47 di Kuantan, Pahang, sekolah aku telah diberikan peluang untuk turut sama menjayakannya. Sangat berbangga dapat menyertai acara sambutan tersebut walaupun selama 2 minggu berjemur dan bermandi peluh di tengah terik mentari. Walaupun kesan muka yang hitam terbakar akibat berjemur itu hilang dalam sebulan dua, tapi kenangan semasa sambutan tersebut tetap kekal dalam ingatan ini. 

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: