NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, September 19, 2011

JB-SHAH ALAM : 9 JAM...

Assalamualaikum...

Hari ni aku nak story pasal kejadian semalam. Tak pernah dibuat dari Johor Bahru ke Shah Alam mengambil masa 9 jam perjalanan. Macam pelik sajakan? Selalunya, 9 jam perjalanan dari JB tu dah boleh sampai ke kampung aku - Teluk Intan, Perak tapi sebaliknya yang terjadi. 9 jam perjalanan tu hanya boleh sampai untuk separuh perjalanan ke Perak. Ishh! Memang banyak masa telah dihabiskan. Nak tahu sebab apa?? =)


Sebabnya...semalam on the way ke Shah Alam, banyak destinasi yang dituju (actually tak banyak pun). 
First of all, kitorang susur keluar ke Yong Peng Selatan untuk ke Segamat. Dah bertahun rasanya tak jejakkan kaki dekat Segamat ni. So semalam telah ke sana untuk hantar cousin aku pulang ke UiTM Segamat. Perjalanan ke sana memang jauh tapi fun! Dapat tengok pemandangan kampung dan bukit bukau. Then we had our lunch in Segamat Town (berhadapan dengan Wisma Jakel). First time aku jejakkan kaki dekat Segamat ni pada tahun 2004 kalau tak silap. Time tu memang famouslahkan Jakel ni sebab yang pertama di Malaysia. Segamat ni juga merupakan tempat latihan aku tahun lepas (sewaktu Khemah Tahunan). Teringat balik susah payah masa latihan tu bila melalui kawasan latihan tu. RINDU 508 (AW)!! =')



Keluar dari UiTM Segamat kitorang melalui jalan ke Tangkak pula. Dapatlah tengok kaki Gunung Ledang, nak sampai ke puncak tak tahu lagi bila. Dekat Tangkak ni pun ada kenangan juga. Shopping raya masa tahun 2006 kot. Memang best shopping dekat sini sebab banyak kedai kain. Pink pink blink blink mata aku dibuatnya. Dalam hati dah berangan nak shopping dekat sini next month. =)




Keluar dari Tangkak kami menuju pula ke Tampin. Tapi bukan nak ke Tampin, actually kitorang nak ke Rombau (Rembaulah tu). Tujuannya nak ke rumah anak buah daddy sebab dia kahwin arini. Kawasan ni memang aku tak pernah jelajah. Tapi macam biasa, aku memang suka mencuba sesuatu yang baru. So kitorang redah saja. At last sampai juga ke rumah pengantin. Tempatnya memang cantik, menarik, subhanallah! Indah sangat ciptaan Allah. Kampung tu memang cantik pada mata aku, kawasannya sangat strategik, tiada sebarang pencemaran- Kampung Air Melintang, Kota. Kalau tak salah, kawasan Rembau ni ada kena mengena dengan salasilah keturunan moyang aku - Siti Rafeah sebab ayah moyang aku dulu Undang Luak. Aku pun tak faham sangat pasal benda ni, tapi yang pasti, Negeri Sembilan memang sebati dengan aku. Actually banyak tempat menarik dekat Rembau ni tapi tak sempat nak jelajah. Insya Allah kalau ada masa, dipanjangkan umur, kami datang lagi. =)




At last, barulah kami menuju ke destinasi sebenar- Shah Alam Bandar Anggerik. Tapi terpaksa menempuh kesesakan jalan dari Seremban-Nilai, macam biasalah memang kawasan kemalangan pun area tu. Tapi alhamdulillah sebab selamat tiba ke destinasi yang dituju walaupun dalam demam. =)  

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: