NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, October 20, 2009

La Tahzan-Don't Be Sad

Jika dilihat pada luaran, aku memang seorang yg tegas, degil, serius, sombong, pemarah, dan kasar. Tetapi orang lain tidak tahu dalaman aku bagaimana, seperti apa. Mereka tidak tahu bahawa hatiku terlalu lembut, mudah tersentuh dengan sesuatu perkara. Aku seorang yg emosional. Aku mudah menangis tetapi tidak di hadapan orang lain. Aku akan mencari tempat yg sunyi, jauh dari sesiapa untuk aku meluahkan perasaan. Tempat yg paling baik bagi aku adalah bilikku. Di situ, aku akan menangis sepuas hati sehingga bengkak mata dan berair hidung. Aku mudah menagis jika ada perkara yg membuat aku marah, sakit hati, sedih, dan rindu akan seseorang.

Seperti pada malam ini, aku keseorangan mengenang nasib adikku di perantauan, Rusia. Aku terlalu rindu akan adikku. Walaupun kami selalu terpisah namun tidaklah dalam jarak beribu-ribu batu seperti sekarang. Apabila teringat akan dirinya dan kenangan bersamanya, aku akan menangis sendirian. Aku terlalu mudah mengalirkan air mata jika ianya melibatkan mereka-mereka yang aku sayang. Terlalu cepat ku rasakan masa berlalu. Terasa seperti baru semalam aku dan adik-adikku bermain bersama, bergaduh, bercakar, bertarik-tarik rambut sehingga akhirnya aku yg akan dipersalahkan oleh ibuku. Katanya aku kakak, jadi perlu beralah dengan adik-adik. Oh, Tuhan! Aku rindu saat-saat itu. Ketika kami sama-sama membesar. Sama-sama menjalani kehidupan sebagai kanak-kanak. Aku rindu adik-adikku. Janganlah Kau ambil mereka daripadaku, sebelum nyawaku Kau cabut. Biarlah aku menghadapMu dahulu sebelum adik-adikku. Aku terlalu menyayangi mereka Ya Allah.
your sincerely,
fara,,

1 comment:

Fatin Ruslin said...

janganlah terlalu beremosi dok..
sume 2 lumrah kehidupan ok..=)