NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, February 21, 2010

NO TITLE...




Aku tak tau nak letak title apalah..sebab aku nak story pasal lelaki idaman..gatal sungguh kau ni farah, tahulah dah 20 tahun tapi lambat lagi kau boleh kahwin dol..tapi tak pelah, aku nak cakap jer pandangan aku pasal kriteria-kriteria cowok idaman ni..bukan si Putera Idaman OK!


Selalunya, apa yg kita suka, kita minat, tak mungkin 100% memenuhi kehendak kita..Allah Maha Mengetahui lagi Maha Adil..Dia menciptakan setiap lelaki dan wanita itu dengan pasangan yg sesuai dan secocok untuk menyeimbangi antara satu sama lain..kita semua tahu bahawa wanita dijadikan daripada rusuk lelaki, seperti mana kejadian Adam dan Hawa..Allah juga menjadikan manusia dengan sepasang mata, telinga, tangan, dan kaki tetapi Allah hanya memberikan kita sekeping hati untuk menyayangi dan mencintai setiap kejadianNya kerana kita sendiri perlu mencari lagi sekeping hati yg hilang itu..


Dalam mencari hati itu, kita mesti menetapkan beberapa kriteria kerana begitulah naluri seorang manusia..hanya mahukan yg perfect saja..sedangkan Allah menjadikan manusia itu semuanya tidak sempurna..oleh itu, aku tidak mahu terlalu memilih..asalkan hatinya baik, ikhlas, beriman, dapat membimbing aku dengan ajaran Islam, serta menghormati orang tua, itu sudah cukup untukku..aku sudah penat memilih dan menilai lelaki mengikut kriteria Mr. Perfect..oleh itu, biarlah Allah saja yg mengatur hidupku dengan takdirNya..hidupku, matiku, hatiku semuanya kuserahkan kepada Dia untuk mengaturnya..TAPI, ini semua bukan untuk sekarang..hahahahaha..aku tidak sedia lagi memikul tanggungjawab yg besar itu..biarlah aku membina kerjayaku dan membawa ibu bapaku ke Makkah terlebih dahulu kerana itulah impian mereka yg paling besar selain melihat anak-anak berjaya..




your sincerely,
fara,,

No comments: