NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, May 9, 2009

FAMILY FIRST....


::Pandanglah ke hadapan. Jika lurus jalan yang dipilih, maka luruslah hidup kita. Jika bengkok jalan yang dipilih, maka bengkoklah hidup kita-sekadar renungan bersama::

Keluarga membuatkan hidupku bahagia. Merekalah yang menceria dan memberi aku semangat untuk terus hidup. Aku bersyukur kerana masih ada daddy, mummy,adik2, nenek, pakcik2, makcik2 serta cousins yang memahami dan mengasihiku. Aku begitu menghargai kasih sayang, pengorbanan dan perhatian mereka terhadap diriku. Kini, aku hanya ingin hidup bahagia bersama mereka kerana tiada sesiapa yang boleh memberikan kebahagiaan yang ikhlas dan sejati sepertimana yang diberikan oleh keluarga.

Just family. Hanya mereka yang betul2 memahami diriku. Merekalah yang membuatkan aku kembali ketawa, kegirangan. Hidupku tidak bermakna tanpa kehadiran mereka2 yang kukasihi. Justify FullMasa yang ada, akan kugunakan sebaik-baiknya, kuhabiskan bersama mereka. Silaturrahim yang renggang, kurapat, kudekatkan semula. Dunia ini tidak selamanya kekal, suatu hari pasti akan berlaku perubahan. Yang hidup pasti akan mati, yang muda akan tua, yang sihat akan sakit, yang kaya akan papa, dan yang lapang pasti akan sempit hidupnya suatu masa nanti. Cuma kita tidak tahu bila ianya akan tiba. Begitu jualah diriku. Aku tidak tahu bila ajalku tiba, bila nikmat kesihatanku akan ditarik, bila kesenangan hidupku akan dirampas. Aku hanya mampu berdoa dan bermohon agar segala-galanya berjalan lancar. Agar Tuhan memudahkan segala urusanku. Memberikanku kesempatan untuk membahagiakan keluargaku.

Hargailah keluarga kita walaupun hanya keluarga angkat kerana mereka yang telah membesar, memberi kasih sayang dan didikan kepada kita. Walaupun kita dibesarkan oleh ibu atau bapa tiri, kasih sayang mereka tetap ada untuk kita. Sayangilah keluarga. Luangkanlah masa yang ada bersama-sama mereka selagi hayat dikandung badan. Kerana suatu hari nanti kita pasti akan sedar betapa ruginya jika tidak berkongsi kasih sayang bersama keluarga.

No comments: