NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, May 17, 2012

SWEET n SOUR...

Assalamualaikum readers.

Cerita sweet n sour ini terjadi pada 15 May dan 16 May 2012. Nak tahu kisah apa? Mestilah Kisah Hati =)



Actually, 15 May hari tu aku ke UiTM Shah Alam atau lebih tepat lagi Dewan Agong Tuanku Canselor untuk menghadiri Konvokesyen buah hati Best Friend Forever aku. First time aku masuk ke UiTM tu masa hantar adik angkat aku and this is for the second time aku masuk ke sana. Walaupun konvokesyen ini berlangsung selama seminggu, boleh dikatakan hari-hari tetap sibuk and ramai dengan orang. Overall, aku sangat terkesima sekejap dengan istiadat konvo diorang ni, begitu berprotokol. Tahniah!

Back to my story, lepas dah teman member aku jumpa Encik BF dia, aku pun keluar dai kawasan DATC tu untuk ke Seksyen 7 sebab aku dah janji dengan kawan baru yang dah lama aku tak jumpa. Aku paling takut kalau tersesat dekat dalam UiTM tu sebabnya aku punya handphone dah nazak time tu, so kalau aku lost, kompem tak tau nak call siapa lagi (kes tak hafal nombor telefon penting).

Alhamdulillah, nasib aku baik sebab terjumpa dengan pakcik teksi yang sanggup nak hantar aku tu. Kesian kawan baru aku tu, agak lama dia menunggu, aku rasa bersalah sangat. Lepas dah lepak, makan and borak dengan dia, hari dah menjengah ke malam. Nak jumpa BFF aku yang sorang lagi- Cik Fatehah pun tak sempat. Yang ni pun aku rasa bersalah sebab dah janji dengan dia. Next time kita jumpa okey darling.

Aku punyalah takut terlambat sampai dekat rumah, aku suruhlah kawan baru aku tu drive laju sikit. Rupa-rupanya, BFF aku-Cik Fatin tu lagi lambat dari aku. So, aku pun ajak kawan baru aku tu pusing Port Klang yang tak berapa nak indah ni, at least aku dapat hilangkan tension dia and teman dia hari tu. Sampai saja dekat rumah, aku dengan Fatin memang dah penat sangat, makan pun tak larat dah, terus membuta.


My Komuter-lengang

BFF-Farah vs Fatin
Muka sabar menanti si buah hati


Untuk Encik BF ku, nanti konvo, saya bagi ni yer



Hari berikutnya, kami ke Mid Valley pula. Jalan-jalan cuci mata saja sebab kami tak shopping apa-apa pun gara-gara kegawatan ekonomi. Hahahaaa!! =P
Yang bestnya, kitorang sangat berharap dapat naikMy Komuter yang baru tu untuk ke Port Klang nanti sebab tak sanggup nak bersesak dalam Komuter yang lama tu. Alhamdulillah, rezeki kitorang dapat naik yang baru tu. Best! Tak panas, tak payah nak berebut-rebut sebab dapat duduk. =)

Malamnya, kami ke pasar malam pula. Untunglah every Wednesday ada pasar malam depan rumah. Fatin dah lama tak pergi pasar malam ni, memang dia excited lah dapat imbau balik kenangan lama dulu. Balik rumah, perut tak boleh menerima makanan yang banyak tu, seperti ular kekenyangan saja masing-masing. Mana taknya, makan ayam, kebab, kuey tiaw, putu piring, memang kenyanglahkan. Dah kenyang, layan pula hindustan, sampai ke 2 pagi baru membuta.   



Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: