NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, March 25, 2009

TODAY STORY...

Hari ini aku ada kelas dari pukul 8-10 pagi jer. Before that, aku ada rall-call Harimau Malaya. Tak ramai pun yang datang, nak2 budak rekrut. Berapa kerat jer yang datang, yang lain tu waallahua’lam. Lepas rall-call tu aku balik umah jap salin baju, malaslah pakai baju loreng, panas and gelebeh. Lepas abis kelas, aku ngan housemates aku (zureen and fyza lar) gi kedai beli barang dapur. Arini aku nak masak mee bandung Muar (maklum lar baru balik dari Muar..hehehehe). Sampai kat umah, aku salin baju and terus gi dapur. Aku basuh udang, sotong, ayam, and segala macam rencah untuk masak mee tu. Jenis aku ni tak suka ada orang kat dapur time aku tengah masak (macam susah nak wat keje kalo ramai2 sangat kat dapur tu), aku lagi suka kalo alone jer (dah memang aku alone pun, single and available…hahahaha). Zureen, Fyza and Acha offer nak tolong tapi aku cakap tak payah lar. Tapi Zureen dah tak ada keje nak wat so dia tolong lar, aku pun tak leh nak halang dah orang nak tolong (maklum lar time tu elektrik tak ada so minah tu tak leh nak on9, tu yang dia tolong aku tu..hahahahaha). Start masak dalam pukul 10.45 a.m and aku siap masak dalam pukul 11.45, sejam gak lar aku potong2 sayur and masak tu smua. Alhamdulillah, abis smua mee yang aku masak. Tak tau lar sedap ke tak sebab masing2 tengah kebulur time tu. Selain mee, aku ada goreng udang (aku letak cili api, daun kari and butter cereal seasoning powder). Udang tu memang pedas sebab aku suruh Zureen potong cili api dalam 7 tangkai. Budak2 ni pun apa lagi, menangis tak berlagu lar masa makan tu (cian member2 aku..hahahahaha). Aku and Zureen memang suka makan pedas2, sebab tu kitorang letak banyak cili api, tu pun tak cukup pedas lagi, huhuhuhu. Lepas dah abis makan tu, smua sibuk on9 and wat keje diorang smula (before this kan tak ada elektrik, so budak2 ni start on9 balik lar, termasuk lar aku. Kalo tak korang tak leh baca apa yang aku tulis ni..huhuhuhu). Pukul 2 nanti budak2 engineering ada class so, tinggal lar budak2 bisnes jer kat umah ni (bak kata Acha and Aha, “budak2 Johor”-tu lar nama untuk kitorang budak2 bisnes kat umah ni). Petang ni aku ada PT pukul 5.30 p.m. So after this aku nak tidur sekejap, penat plak masak tadi (almaklum ler teman ni dah sebulan tak masak, kat dalam hutan dulu pun masak guna lilin and dapur kecik, tak puas). OK, wait for my next post…tata titi tutu…

No comments: