NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, July 1, 2010

SELAMAT DATANG JULAI...

Salam buat semua pembaca blog pinklover. Penutup Jun lepas benar-benar membuatkan aku sedih dan berduka. Lebih kurang pukul 4 pagi 30 Jun 2010, mummy memasuki bilikku dan mengejutkan daku dari lena dengan berita yg benar-benar aku tidak harap dan jangka. Pak Cikku di Gombak telah kembali ke rahmatullah setelah hampir 30 tahun menderita dengan sakit jantung dan beberapa penyakit lain lagi.

Apa yg membuatkan aku sedih adalah beberapa hari sebelum kematiannya dia sudah pulih dan boleh bercakap dengan ceria seperti biasa dengan mummy. Hal ini sama seperti kejadian 9 tahun yg lalu ketika sehari sebelum Pak Cho aku menghembuskan nafasnya yg terakhir, dia juga sudah pulih dan berbual seperti biasa dengan kami tetapi akhirnya mereka pergi jua meninggalkan kami. Begitulah suratan hidup yg Allah tetapkan, setiap yg hidup pasti akan mati dan kembali kepadaNya. Aku redha dengan pemergian pak cik- pak cik aku.

Tanggal 17 Julai mendatang juga adalah tanggal keramat buat aku kerana Pak Cik Alimku turut pergi meninggalkan aku selama hampir 11 tahun. Aku tidak akan bersedih jika aku putus cinta atau dikecewakan sebagaimana aku bersedih atas kematian mereka-mereka yg aku sayangi kerana kematianlah yg akan memisahkan setiap makhluk untuk selama-lamanya. Jika putus cinta atau bercerai, kita masih dapat berjumpa andai suratan takdir menentukan. Walau apa pun, selamat datang aku ucapkan buat Julai dan semoga bulan ini membawa banyak kegembiraan dan keberkatan buat aku dan orang-orang di sekelilingku.

~Al-Fatehah buat seluruh ahli keluargaku serta muslimin dan muslimat yg dikasihi Allah yg telah kembali ke pangkuanNya~

Dari Hati Nuraniku,fara,,

2 comments:

Anonymous said...

salam, ak trut bsedih di ats pmrgian bapa saudaramu.. moga almarhum ditmpt'n didlm glongan org yg b'iman.insyallah
-hilly-

::KEGIRANGAN DUA CAHAYA:: said...

thanks hilly... :D