NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, December 5, 2011

BABY SITTER...

Assalamualaikum...

Hari ni hari ketiga aku jadi baby sitter. Almaklumlah musim cuti sekolah ni, budak budak semua tak sekolah+tak ada aktiviti untuk dibuat. Makanya, adik adik saudara aku pun ikutlah aku balik rumah maksu aku ni. Dan disebabkan mak dengan makcik aku kerja, akulah yang menjadi baby sitter mereka. 

Haishhh!! Korang pun tahukan yang aku ni tak ada adik lelaki. So, memang menguji kesabaranlah bila kena jaga adik adik lelaki ni. Memang tak boleh nak lembut, kena ganas+kasar juga. Bila dah jadi baby sitter, makan pakai diorang semua aku yang jaga. So, disebabkan aku tak ada mood minggu ni, aku tak ada idea nak memasak dan aku tersangatlah malas nak masuk ke dapur. Tapi bila fikirkan balik, kesian pula budak budak ni nanti. Aku pun pergilah masak main campak campak saja. Menu hari ni ayam goreng+telur masak kicap. Aku pun tak tahu apa rasanya tapi yang pasti adik adik aku makan bertambah tambah nasinya. Maknanya, sedaplah tu kot. Bhahahaha =D 

Sangat kelakarlah. Aku yang tak ada selera nak makan ni pun join diorang makan sekali. Hmm..boleh tahanlah lauk yang aku masak tu, meaning boleh diterima tekaklah. Dan petangnya pula, aku buatkan cucur ikan bilis untuk budak budak ni. Budak lelaki bila umur membesar ni memang kuat makan. Habis licin pinggan cucur ikan bilis tu diorang makan. Haishh! Sedaplah tu. Ahakss! =)

*Walaupun aku selalu marah marah adik saudara aku ni, tapi dalam hati aku tetap sayangkan diorang. Bila orang marahkan kita, maknanya orang tu sayangkan kita right? Fikir fikirkan dan selamat beramal =P

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

1 comment:

CikHoneyBee said...

Marah marah manjew jew. hehehe.