NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, November 3, 2011

21 TAHUN 9 BULAN...

Assalamualaikum...

Hari genap sudah usia aku 21 tahun 9 bulan. Ngehhehehehe...dah layak mengundi tapi hidup masih terumbang ambing so tak decide lagi nak mengundi ke tak nak. Lagi pun, aku tak berapa minat politik zaman sekarang ni. Pening kepala kalau fikir pasal politik ni semua. Yang pasti, hari ni adalah first time dalam sejarah aku pergi interview atau dalam bahasa saintifiknya temu duga (bertemu dengan seseorang yang akan menduga IQ serta EQ kita untuk melihat kelayakan kita pada sesuatu jawatan) - main bedal saja definisi tu, sebab blog aku so suka hati akulah nak tulis apa. =)

Nak dijadikan cerita, kerana tak pernah menduduki interview makanya pengalaman masih zero. So, aku pun bersiap pagi pagi dan menunggu teman yang akan bersama sama aku untuk temu duga tu. Sebenarnya aku tak kenal pun kawan baru aku ni. Cuma makcik pakcik aku saja yang kenal dia. Namanya Fairuz, orangnya lemah lembut (tak macam aku kasar), cantik (aku comel saja), slim dan tinggi (semuanya berlawanan dengan aku). Tapi budak ni under age aku (bahasa rojak). So, dia pun datang ambil aku sebab aku akan membonceng motor dia. Kahhhkahhhkaahhhahahaha!! Kelakar siot. Tak pernah pernah aku naik motor pakai kain, hari ni dalam sejarah aku buat. Dah siap pakai comel comel cantik cantik, last last kena naik motor+pakai helmet. Aku pun tak nak tengok macam mana rupa aku masa dekat atas motor tu (memang sangat hodoh+buruk). 

Sampai saja di tempat temu duga, jantung sudah dupp! dupp! dapp! dapp!! Tapi aku cover lagi, selisih saja dengan orang, aku smile (kompem senyum kambing). Bila sampai dekat hall tu, dah ada ramai orang. Aku nombor ke 22 so, lama lagi turn aku. Orang semua sibuk membaca tentang jabatan yang akan menemu duga kitorang tu, aku pula sibuk jalan jalan dalam hall tu, tengok gambar pastu baca novel. Memang chillex habis. Tapi bila tiba turn aku, mulalah tangan sejuk beku, senyum pun dah tak macam kambing, badan dah seram sejuk walaupun time tu keadaan sekeliling tengah sejuk+hujan. 

Tapi alhamdulillah, aku boleh jawab semua soalan yang diberi hasil bantuan seseorang. Harap harap dapatlah kerja ni sebab aku dah bosan duduk rumah sorang sorang. Bila pergi temu duga tu, jumpa ramai kawan baru, hati rasa seronok saja. Tambahan pula jumpa yang datang dari Sabah, Kedah, dan semestinya Perak. Bila dah settle interview, plannya aku nak ajak Fairuz pergi drive-thru atau KFC atau Secret Recipe tapi disebabkan hujan dan helmet yang dah lencun, maka kami terus saja pulang ke rumah. Basah habis selendang aku, dah tak comel dah. Lepas ni nak cepat cepat dapatkan lesen kereta, tak nak naik motor dah. Serik!!

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: