NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, November 17, 2011

TAHUN MELAWAT PERAK 2012 (PART 2)...

COUNTDOWN: 45 HARI LAGI

Assalamualaikum...

Seperti yang ramai sedia maklum, bermula pada hari ini, aku akan bercerita tentang beberapa tempat menarik yang terdapat di Negeri Perak Darul Ridzuan - negeri kelahiranku yang tercinta, bersempena dengan Tahun Melawat Perak 2012.

"Ipoh is a hidden pearl".

Ipoh merupakan ibu negeri Perak Darul Ridzuan dan merupakan bandaraya yang dikelilingi oleh bukit bukau. Pembangunan di bandaraya ini semakin pesat dari sehari ke sehari. Malahan, bandaraya ini juga menjadi tumpuan pelancong untuk bersukaria di The Lost World of Tambun yang terletak di Sunway City Ipoh. Taman tema yang dikelilingi oleh bukit batu kapur ini menjadikannya sangat unik dan memberikan panorama yang indah seakan anda berada dalam pengembaraan National Geography. Pelbagai aktiviti menarik boleh dilakukan di sini seperti bersantai di Waterfall Beach Garden, ataupun berendam di Tambun Hot Springs yang merupakan kolam air panas semula jadi dengan suhu yang dapat membuatkan anda tenang dan damai sambil ditemani keindahan alam di sekeliling.

Selain daripada itu, kepada pencinta alam, anda mungkin akan jatuh cinta akan keindahan gua batu kapur yang cukup terkenal di Perak iaitu Gua Tempurung. Dengan pelbagai bentuk stalaktit dan stalagmit pasti akan menggamit anda untuk kembali semula ke sini. Anda juga akan menyintai keindahan yang terdapat di Taman Rekreasi Gunung Lang yang membolehkan anda melakukan pelbagai aktiviti bersama ahli keluarga di samping mengisi masa lapang dan merapatkan hubungan sesama ahli keluarga. 


 
Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: