NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, December 8, 2011

KEEP IN TOUCH??

Assalamualaikum...

Selamat pagi...ni schedule punya entry sebab terlalu banyak sangat idea nak menulis, so aku pun menaiplah sepanjang minggu ni...hari ni aku nak tanya and story tentang ex boy/s or ex girl/s korang...standardlah kalau dah bercinta, tak semuanya kekal bukan? Sebabnya belum sampai jodoh kita dengan lelaki/perempuan tu...makanya kita kena bersabar dan terus mencari...



Macam yang orang selalu cakap, wanita dijadikan daripada rusuk lelaki...selagi belum bertemu dengan lelaki pemilik rusuk tu, kita kena terus mencari...tak gitu?



Tapi yang aku nak tanya sekarang ni, korang still keep in touch tak dengan ex boy/s or ex girl/s korang?? Bukan apa, selalunya kalau dah putus/clash tu, sampai mati pun tak nak jumpa (bak kata orang yang frust menonggeng itulah)...tapi pada aku, aku susah nak menyimpan musuh atau berdendam dengan ex boys aku sebabnya tak dapat apa apa manfaat pun...lepas kita putus dengan dia, ramai lagi lelaki lain yang sudi menghulurkan salam perkenalan, tak gitu? Tak bermakna lepas putus tu kita tak boleh nak berkawan lagi dengan diorang, sebab kawan biar beribu, musuh jangan dicari (abaikan perumpamaan aku tu)...



Walaupun tak dinafikan dalam hati kita mesti ada sikit, secalit rasa sayang pada ex kita tu tapi kita kena move on...jangan harapkan apa apa hubungan yang serius lagi dengan dia, cukuplah sekadar teman biasa saja...bukan apa, takut sejarah lama berulang kembali...dan yang paling penting, positive thinking! INGAT! Tak semestinya lepas putus tu terus putus semuanya...kalau rasa hubungan yang terputus tu disebabkan salah kita sendiri atau tiada persefahaman, tiada guna kita berdendam dan memutuskan hubungan sesama Islam TAPI kalau putus disebabkan orang ketiga, kena fikir baliklah sama ada nak berkawan dengan dia lagi atau tidak...hahaha!! Kalau akulahkan, rasanya tak nak dah ada pape hubungan dengan laki yang main kayu tiga tu, baik aku setia pada yang setia dan menyayangi aku saja... =)



Okey, semoga hari ni memberi kebahagiaan kepada aku dan semua yang berada di sisi. Selamat membaca guys...

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: