NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, October 18, 2011

SURIA CINTA...

Allah telah datangkan perasaan kasih dan sayang dalam jiwa setiap insan. Tapi kita tak tahu mana satu jodoh kita disebabkan itu, asal ada sahaja lelaki/perempuan yang suka/minat/cintakan kita, cepat sahaja lidah menuturkan kata cinta. Tak lama selepas itu, hubungan yang dibina pun terputus di tengah jalan. Sama ada disebabkan orang ketiga, keempat atau memang sudah tiada jodoh antara pasangan itu. Selepas itu, bertaut semula rasa cinta kepada lelaki/perempuan lain dan perkara yang sama akan berulang sehinggalah mereka bertemu jodoh yang telah ditetapkan oleh Ilahi Ya Rab. Sementara mendapat kebahagiaan yang dijanjikan Allah itu, lumrah bercinta. Sakit putus cinta sudah biasa dirasai. Betah sudah hati ini disakiti dan dilukai semata mata untuk merasa dan mengenal erti cinta sejati. Namun, cinta sejati hanyalah pada Allah Yang Esa dan RasulNya Muhammad S.A.W. Walaupun kita tahu semua itu, tapi tetap mahu mengikut hawa nafsu dan hasutan syaitan. Lumrah manusia dan anak Adam dipermain dan disesatkan oleh syaitan durjana angkara sikap mereka yang berbangga diri dan enggan tunduk pada suruhan Allah. Begitulah seboleh mungkin syaitan menyesatkan umat Muhammad. 

Aku pun turut tersesat dalam kembaraku mencari keredhaan Ilahi. Aku seringkali lalai dan leka dengan suruhan dan larangan Ilahi. Walaupun dilahirkan sebagai Islam, belum tentu seseorang itu beragama. Zaman moden kini, agama hanyalah alat untuk manusia meraih kekayaan, mendapat nama, pujian, menjadi kebanggaan dan pujaan orang lain. Oleh itu, aku tidak mahu menjadi Islam yang hanya pada nama. Aku ingin berpegang pada tali Allah, aku mahu dibimbing tapi bukanlah perubahan drastik yang akan ku lakukan. InsyaAllah sedikit demi sedikit aku akan berubah. Bergantung pada siapa pembimbingku. 

"Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu, Jika kau hilangkan agama dalam dirimu, Hilanglah cintaku padamu"

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: