NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 1, 2009

MISS MY SCHOOLS....


::Ain, Fatin, Fatin, Ain::


::Fatin and Feat @Cameron::


::Farah and Fatin @ KLCC::

Arini aku nak story and share about my schools. Aku ada banyak skola start dari tadika sampai lar abis skola menengah. Firstly masa umo aku 5 tahun parents aku sent aku kt Tadika Kemas. Tadika tu dekat dalam kawasan kampung, tak jauh dari umah aku lar. Masa aku jejakkan kaki kt tadika tu, aku rasa pelik jer. Budak2 lain tu aku tgk mcm selekeh jer. Bukan aku nak kutuk tapi dari cara diorang pakai and what so ever lar mmg selekeh pada pandangan aku. Lepas 3 hari kt tadika tu, aku cakap ngan mummy tak nak skola kt situ lagi. My parents pun kuarkan aku dari that tadika.

Setahun after that incident, parents aku masukkan aku kt Pra-sekolah SK Seri Selamat. Kt pra-skola ni aku happy giler. Majoriti bdk2nye anak cikgu and kakitangan kerajan. Tak ada lar selekeh mcm yg tut....So, aku menghabiskan pra-skola aku kt this school until the graduation day. That day, aku and member2 aku perform nyanyian and tarian. Best, comey and cute kitorang bila dipakaikan costume bunga yang pelbagai, ada sunflowers, roses, daisy, and hibiscus. Kalo dikenang balik zaman pra-skola dulu memang best. Miss that moment so much.

After pra-skola, aku masuk darjah 1 di skola yg sama. Aku masuk kelas 1 Mawar, kira kelas first lar ni. Dalam kelas tu ada around 35-40 students lar. Aku kawan rapat ngan Farah Dina, dia ni anak cikgu kt skola ni. Now, aku dah lost contact ngan dia since aku tinggalkan skola tu masa standard 2. Aku still ingat bila tiba jer waktu rehat, aku and geng2 aku tak gi makan. Kitorang gi bawah pokok ketapang kt tepi padang skola and main kejar2 ngan group boys. Best sungguh zaman tu, main kejar2 laki-perempuan. I'll find my primary's friends soon. Miss them damn much!!

Masuk standard 3 aku kt SK Pelabuhan Klang. Aku dok dalam kelas 3 Tanjung, the first class. Masa kt skola ni, aku berkawan rapat ngan Nadia, Murnirah, Raja, Fadhillah, Alifah, Dalilah....diorang ni lar member2 aku yang paling hampir pada masa tu. Aku, Dalilah, Raja and Alifah pernah naik basikal and konvoi 1 Port Klang. Time tu memang kitorang bosan tahap gaban r. Kitorang round the world then masuk dalam pasaraya beli minuman. Tak mcm kelakar plak, pada hal gerai makan bersepah kt tepi jln tu..hahahhaha...so sweet..After UPSR, masing2 bawak diri. Ada yang masuk skola STAJ, RZ, and pindah ke tempat lain.

Aku plak meneruskan pelajaran aku kt RZ bersama-sama Dalilah, Fadhillah, Murnirah and Alifah. Skola ni girl school. So, memang tak ada chance lar nak couple2 ni. Kalo ada pun, couple ngan boys yang kt sebelah skola kitorang tu lar, boy school..hhahahaha..Skola and umah aku tak jauh mana pun. Aku slalu gi skola jln kaki ngan Murnirah sebab kitorang dok dlm 1 kompleks. Time tu Murnirah plak jd best friend aku. Tapi bila dalam kelas, best friend aku ramai-Fatin, Zawin, Aisyah, Ain, Rozaira, Sahza, and Hidaya (Murnirah dok kelas lain). Apa2 jer kitorang ber8 mesti 1 group. Bila tiba bulan Syawal, kitorang wat 'konvoi' ber8 jln2 kt umah sesama kitorang. Memang best lar, mula2 naik komuter, then naik kete daddy aku hantar, pastu naik bas and balik umah masing2..hahahaha..memang penat sebab kitorang merayap dari Port Klang sampai ke Klang. Tapi, happy life aku kt sini tak lama sebab aku kena pindah lg.

Aku meneruskan pelajaran yang tak abis lagi ni kt SMK Cenderawasih, Kuantan. Aku masuk school ni masa form 2. Kt sini skola campuran. So, aku agak janggal skit sebab dah biasa ngan girl school alih2 pindah masuk skola campur. Bukan aku tak biasa tapi mcm pelik skit. Zaman primary school dulu tak apa lar kalo campur pun tapi bila dah secondary school bercampur tu yang jadi lain tu. Tiba2 jer wujud 1 perasaan yang agak indah sebab ramai member2 laki...hahahah..just joking. Mula2 tu member2 aku smua ckp yang aku ni sombong sebab muka aku ni kerek jer. Nak2 bdk laki, memang diorang anti lar ngan aku ni. Tapi bila diorang dah kenal aku betul2 baru r diorang tau yang aku agak giler skit. Kt sini best friends aku Atiq, Mint, Iffah, Ain, Hazam and D-ya. Aku dah lost contact ngan diorang ni smua. Kalo korang knl diorang, inform lar aku. Aku rindu sgt2 kt diorang. Nak wt reunion balik ngan bdk2 PMR '05.

Apabila naik form 4, aku skola kt SMK Kompleks Sultan Abu Bakar, JB. Hmmmm...this school kept a lot of memories for me, about my first love, and so on. My best so ever friends here are Bam, Are-10, Ain and Ita. Minggu first jejak kaki kt skola ni, aku dh ada secret admire. He's such a handsome, tall, tough boy. He tried to know me and slalu ada dekat ngan aku. Mula2 aku tak sedar kehadirannya and aku tak sangka dia minat kt aku. Tp oneday tu, dia put something in my bag that made our relationship became serious. So sweeettt....I'm still remember and miss him although we're not mean for each other. Next about memory in Cameron Highland and KL. That was in form 5. Masa tu pun aku ada admire. Dia ni bdk kelas tuttt...mne aku gi, dia mesti ada. Oneday masa kt kebun bunga (I think), aku saje jer suruh dia beli roses utk aku. Aku ckp kt dia, kalo beli 1 bleh dpt i bouquet lg free. Dia pun gi lar beli and dpt 1 bouquet free. 1 bouquet pink roses (my favourite) and another 1 is red roses. So meaningful for me but I just anggap him as my friend, not more than that. Sorry dude. Masa kt KL plak, kitorg kne 'ganggu'. Someone called our room but we don't know who. He not just called our room but other rooms too. Too weird. And 1 of my friend saw something in white across the stair...hahaaha..what was that ha?? Then, we asked the boys to accompany us until 3 a.m. We talked, laughed, until 3 a.m. Next morning we went to KLCC and KL Tower also the Tugu Negara.

Many things I want to share but my finger cramped and I'm tired too. So, wait for my next post...

No comments: