NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 19, 2010

KERANA CINTA HARUS MEMILIH...


Wah, macam seronok saja tajuk kat atas tu kan! Mestilah, tajuk tu ada kaitan ngan buku yg aku sedang baca sekarang ni..Kerana Cinta Harus Memilih, bukan berkaitan dengan paras rupa, harta benda tetapi berkaitan dengan masa depan kita..kalau korang nak tahu lebih lanjut, dapatkan buku ini di pasaran..antara kata-kata yg dapat aku petik ialah,

"Canangkan usia hidup, meski kita masih muda. Muda usia bukan bererti boleh seleka-lekanya. Menikmati semuanya dengan percuma, selama orang tua masih membiayai. Hidup menjadi begitu santai. Tidak ada tujuan, biasa-biasa sahaja. Inilah yang sering dilakukan anak muda. Mereka terlalu senang hidup sambil lewa, bahagia dan pesta. Hidup bagi mereka hanya sebuah ritma jenaka yang dijalani kurang makna. Sekadar menghabiskan waktu, bahkan tidak tahu harus berbuat apa. Datangnya cinta menyapa, tidak harus meresap semuanya. Tetaplah pada tujuan awal. Sekolah yang benar, belajar, dan terus belajar..." (Aku juga pernah terjerumus ke alam ini suatu ketika dahulu dan aku sangat memahami masalah cinta di bangku sekolah yang semakin berleluasa kini)..Secara keseluruhannya, buku ini amat membina jati diriku..banyak input yang dapat aku jadikan pengajaran dan panduan dalam memilih cinta yang benar..walaupun penulisannya banyak menggunakan slang Indonesia tapi ianya mudah difahami..tak rugi aku beli buku ini..

Dalam buku ni juga, penulis ada menyatakan beberapa kisah benar yang terjadi di Indonesia beberapa tahun yang lepas disebabkan cinta muda-mudi ini..klik di sini..
OKlah, aku tak boleh lama-lama di sini kerana nenek saudaraku akan tiba sebentar lagi..jadinya aku harus bersiap-siap..esok ada lagi new post yg aku akan kongsi dengan kalian..adios amigos..salam..

your sincerely,
fara,,

1 comment:

Fatin Ruslin said...

macam besh jep novel tuh.. pinjam boleh ?? tak payah susah2 bagi pade aq just send kat email jep ekeke !