NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 7, 2010

9 TAHUN...

Beberapa jam saja lagi, tanggal 8 April 2010 bakal menjelma...pada tanggal itu, genaplah sudah 9 tahun pemergian bapa saudaraku..cepat sungguh masa berlalu...aku tidak akan pernah melupakan tanggal itu kerana pedih sangat detik 9 tahun lalu...hanya Allah saja yang tahu perasaan aku...kali terakhir aku berbual dengan bapa saudaraku adalah sehari sebelum dia menghembuskan nafasnya yang terakhir...ketika itu aku dan ibuku sudah mahu pulang ke Klang kerana keadaan bapa saudaraku sudah semakin pulih...

namun, tidakku sangka keceriaannya dan keramahannya pada hari itu, adalah yang terakhir...keesokkanya, tepat jam 1.45 petang, dia telah pergi, dia telah pergi buat selama-lamanya...dia sudah bebas dari seksa penderitaan sakit buah pinggang yang dihidapinya selama 10 tahun...tapi, dia meninggalkan kesedihan buat aku kerana dialah satu-satunya bapa saudara (adik kandung ayah aku) aku yang masih hidup selepas pemergian pakcik beberapa tahun sebelum itu...namun, dia juga pergi meninggalkan kami, aku tidak pernah lupakan dia dan pakcik...andai aku ada kesempatan, Yasiin akan ku sedekahkan kepada mereka...kerana itulah saja tanda kasih yang dapat aku berikan...jika mahu menziarahi pusara mereka, hanya setahun sekali saja kerana jauh untuk aku lawati...

Pak Co, Pak Cik, kenangan kita sekeluarga berkelah dan bercuti di Teluk Batik, bercuti di Kedah serta Taiping tidak akan Yong lupakan...hanya itulah saja detik-detik manis yang dapat Yong kenang...damailah kalian di sana...anakmu ini sentiasa menghitung hari untuk menemui kalian...

your sincerely,
fara,,

No comments: