NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, February 2, 2012

JANGAN UNDANG BALA ALLAH...

Assalamualaikum...

Kejadian pada malam hari Selasa, 31 Januari 2012.
Sempena penutup bulan January, HTAR, Klang telah mengadakan forum perdana yang bertajuk "Jangan Undang Bala Allah".


Sangat tersentap, insaf dan takut dengar ceramah daripada ustaz ustaz yang memang hebat dan famous ini.
Ahli panel terdiri daripada Ustaz Dzulkarnain Hamzah (Pengacara Rancangan Imam Muda), Ustaz Halim Din, dan  Ustaz Haslin Baharin (Penceramah di TV3).
Memang mantap dan best ceramah mereka ni. Masa dua jam sangat tidak mencukupi. Kalau boleh, aku nak diorang berceramah selama 5 jam sebab banyak benda yang masih tak terungkap.
Banyak ilmu dan pengajaran yang aku dapat daripada mereka.
Terima kasih Ya Allah kerana masih memberikan aku peluang untuk membersihkan hati aku.

CONCLUSION: Sebagai seorang Muslim, kita wajib menjaga Agama, Nyawa, Harta, Nasab dan Akal. So, sebelum melakukan sesuatu, fikirkan agama yakni takut dengan Allah. Sekiranya kita menjaga Allah nescaya Allah pun akan jaga kita. 

Sempena Maulidur Rasul 12 Rabiul Awal 1433H bersamaan 5 February 2012, aku nak celebrate birthday Nabi Muhammad S.A.W. dan juga birthday aku di JB nanti.
Aku nak sambut maulud nabi dan birthday aku tahun ni kerana Allah, kerana Islam.
Syukur kerana aku berpeluang untuk menikmati hidup pada usia 22 tahun.
Terima kasih Ya Allah. =')

.:: Baju kurung ni telah berusia 10 tahun. Masa Darjah 6 kot aku buat baju ni ::.


Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: