NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, March 23, 2012

205 TAHUN PDRM...

Assalamualaikum readers. Apa khabar hari ni? Selamat hari Jumaat, semoga semuanya baik-baik saja sayang. =)

Semalam sejarah, hari ini realiti, esok fantasi. Hahaha!! Ignore saja perumpamaan tu. Actually, just nak cakap...



Selamat Menyambut Hari Penubuhan Polis ke-205 Tahun!



I'm proud with PDRM. Aku sangat berbangga kerana moyangku, datukku, dan juga pakcik ku seorang anggota polis, walaupun kini, mereka sudah tiada di dunia ni lagi.

 Sebelum lahirnya mana-mana pasukan keselamatan, polis terlebih dahulu memulakan perjuangan menjaga keamanan di negara ini. Malah, polis merupakan satu pasukan yang penting bagi sesebuah negara selain daripada askar/tentera. Justeru, sewajarnyalah Hari Penubuhan Polis ini disambut pada 25 Mac ini sebagai menghargai dan mengingati jasa dan perjuangan polis selama ini.

*KALAU arwah moyang, datuk dan pakcik aku masih ada, aku nak cakap dekat diorang yang aku sayang dekat diorang dan bangga dengan kerjaya diorang walaupun polis zaman dulu jauh beza dengan polis zaman sekarang. =) 



Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: