NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 6, 2012

KISAH SYAWAL#3...

Assalamualaikum...
Selamat pagi peeps!

Mari kita sambung kisah raya aku tahun ni. Raya ketiga, aku dan family plan nak ke utara, ziarah pusara tok wan dan ke rumah saudara-mara di Taiping. Tapi hajat dihati tak kesampaian kerana kesihatan daddy tak mengizinkan kami ke sana. So, plan bertukar 100% apabila kami hanya pulang ke kampung mummy dan pergi beraya ke Pekan Selasa. Sangat happening walaupun masih raya ketiga, tapi ramai orang berkunjung ke Pekan Selasa. Almaklumlah, yang pergi pekan tu pun mostly orang bandar yang balik beraya di kampung-just like me. =)




Lepas balik pekan tu, singgah sebentar ke kampung kelahiran atok, sebab nak jumpa opah saudara aku pula. Inilah satu-satunya waris sebelah mummy yang masih hidup. Setahun sekali saja dapat jumpa dengan dia. Walaupun makin dimamah usia, tapi dia masih juga nak buat kerja rumah, bakar sampah semua tu. Aku kagum dengan opah saudara aku ni, sebab masa muda dulu dia cantik, even bila dah berusia pun dia still suka bergaya. =D

Raya tahun ni aku kurang snap pictures. I don't know why, feel like "malas gila nak pose sana sini, nak snap gambar orang" =.=" yang aku fikirkan, raya tahun ni dapat jumpa insan-insan yang aku sayang dan spend time with them. Dan salah seorangnya adalah abang sepupu aku. Almost 2 years tak jumpa dia, bila jumpa dia raya keempat tu, meleleh air mata aku. Sedih tengok keadaan dia, jauh berubah, tak macam dulu. Tapi alhamdulillah sebab Allah masih sayang dan pelihara dia dalam caraNya yang tersendiri. We are always by your side my dear brother =')

Raya keempat adalah penghabisan raya kami di kampung halaman-Perak Darul Ridzuan. Perlu pulang awal ke Selangor Darul Ehsan sebab kekangan waktu. Maka, bermulalah pula kisah Syawal di perantauan.




Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: