NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, September 5, 2012

KISAH SYAWAL#2...

Assalamualaikum readers....

Selamat hari Rabu. Cepatlah masa berlalu kerana aku lebih suka hujung minggu. Hari-hari biasa ni sangat membosankan. By the way, mari kita sambung kisah raya aku tzhun ni.

Raya kedua, aku dan familyku bergerak ke rumah nenek aku belah mummy pula. Hari ni , 2 pupu aku nak bertunang so, kenalah hadir. Lagi pun family kitorang punya rumah semua dekat-dekat. Sampai saja dekat kampung, makcik aku dan familynya dari Grik dah ada dekat sana. Makin meriahlah bila ramai ada dekat kampung. Anak-anak buah aku pun makin membesar, sangat seronok layan diorang. Makin comel dan membuatkan aku makin geram nak kacau diorang. =)




Lepas beraya dekat rumah pakcik makcik aku, kitorang pergi ke rumah orang bertunang pula. Dipendekkan cerita, aku kena jadi mak andam terjun. Wahh gitu! Kesian 2 pupu aku, habis muka dia aku solekkan. Tapi, tanpa solekan pun, dia dah natural beauty. So, aku tolong touch up sikit-sikit saja. Tahniah untuk cousin ku itu. Tahun depan bertambah lagi family members keluarga kita yang dah memang besar ni. Happy for you =)

Lepas setengah hari duduk dekat kampung mummy, kami balik semula ke kampung opah aku menuju ke rumah mak ngah pula sebab dia buat open house. Every year memang macam inilah hari raya aku. Melawat, jalan-jalan ke rumah sanak saudara. Tapi, waktu inilah kami dapat berkumpul dan bersua muka. Waktu lain tak semuanya ada di kampung. 

Cerita pasal raya, aku teringat masa aku berusia 6-7 tahun. Masa tu memang seronok bila tiba saja Syawal. Sebabnya, aku akan ikut cousins aku jalan beraya keliling kampung. Dari rumah opah aku, kitorang berjalan ke rumah jiran-jirannya sampailah ke kampung sebelah. Tak jauh mana pun sebab sambil berjalan kitorang bergurau, gelak-gelak kenakan orang. Tapi zaman tu memang seronok. Walaupun dapat RM1 dari satu rumah, rasa sangat bernilai sebab masa tu nilai duit tak macam sekarang. Tak akan dapat aku lupakan kenangan beraya bersama cousins aku masa kecil-kecil dulu. Sekarang ni, ada yang dah berkahwin, ada yang dah bekerja, nak jumpa pun kadang-kadang saja. Rindunya zaman kanak-kanak itu, rindu juga dekat pakcik dan pak cho. =')

......bersambung...


Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: