NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, October 22, 2009

HAPPY BIRTHDAY!!






Semalam telah diadakan satu surprise sempena ulangatahun kelahiran Aca (my housemate). Acara yg diadakan hanyalah untuk K.A.M.I. serumah jer. Tak jemput siapa-siapa yg tak ada kaitan dengan rumah kami. Surprise ini diadakan 2 hari awal sebelum birthday Aca. Agak sedih juga sebab sebelum ini ada Aha untuk menjadi driver membawa kami mencari barang-barang untuk buat apa-apa surprise dalam rumah ni. Tapi sekarang dia berada di perantauan. So, Sha sebagai room-mate Aha terpaksa mengambilalih kerja ini dengan membawa aku ke Balakong, Cheras untuk mencari barang-barang keperluan. Zureen dan Fyza stay di rumah untuk menjaga Aca dan mengelakkan curious di hati Aca sepanjang ketiadaan aku dan Sha. Tapi, mereka-mereka ada kerja untuk dibuat di rumah tu. Mereka perlu menyiapkan banner (from polysterine and mounting board) untuk acara malam ni.
Actually, idea Sha untuk surprise ni adalah menaikkan kek dengan dibantu oleh belon helium sehingga ke balkoni rumah kami. Manakala Zureen dan Fyza mencadangkan supaya banner diturunkan dari atas balkoni rumah kami (that means, we 'borrow' our upper neighbour balcony). So, segala perancangan berjalan lancar sehinggalah saat menaikkan belon di mana, belon hanya boleh dinaikkan sehingga tingkat 2, sedangkan rumah kami di tingkat 4. Rancangan berubah, kek dikeluarkan dan kad ucapan dinaikkan. Banner diturunkan dan belon dinaikkan pada masa yang sama. Segalanya begitu cute and awesome. Rasa macam best jer sebab before this kitorg nak buat surprise birthday Aha macam ni tapi tak jadi sebab tak tahu nak cari belon ni di mana. Akhirnya, sempena birthday Aca kitorg guna idea ni.
Sebelum surprise ni, aku dah siap masak mee bandung dan bagi diorg semua makan. Aca tak syak apa-apa pun walaupun agak pelik tiba-tiba aku kelam kabut nak masak. Bayangkanlah macam-macam dugaan kitorg hadapi masa nak buat surprise ni. Dengansesat di Balakong, Sha drive meredah hujan lebat beserta kilat, keadaan kereta yg dipenuhi belon yg menambahkan lagi kesulitan Sha untuk drive. Syukur semuanya berakhir dengan selamat (beserta acara mandi tepung. wee~)

your sincerely,
fara,,

1 comment:

hamba berkelana said...

nanti kalau ada kesempatan pada 3.2.2010... jemput la i lagi... hahahaha.. nak tgk ada org kene mandi tepung n air longkang... hahhahaha