NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, September 24, 2010

7 SYAWAL...

16 September 2010

Selamat Hari Raya ke-7. Selamat Hari Malaysia. Hari ini aku dah ada plan dengan kawan-kawan aku nak pergi beraya around Gelang Patah ni. Dah lama rasanya aku tak jalan beraya macam ni. Last yg aku join masa Form 4 or Form 5 kot, aku pun tak ingat dah. Masa tu kitorang beraya naik motor saja, merempit. Tapi sekarang ni bila masing-masing dah dewasa, dah up grade sikitlah naik kereta pula. Kali ni kami pergi dengan 3 buah kereta- Avanza, Gen 2, dan Wira tapi Gen 2 kena hantar balik di rumah Ain nanti sebab kami nak ke Nusajaya pula lepas beraya di rumah Ain nanti.

Rumah pertama yg diserbu adalah rumah Nurfatehah Raihan@Ita. Lama juga dekat rumah Ita, maklumlah rumah pertama. Tambahan pula kena tunggu semua budak-budak ni berkumpul before gerak ke rumah yg lain pula. Menu di rumah Ita adalah mee kari dan soto. Thanks kepada mak Ita sebab bersusah-payah sediakan semuanya. Sedap makcik masak.

Our next house is Faizuddin Ahmad@Oden@pencinta wanita. Ini first time aku pergi rumah Oden. Dekat rumah dia ada pokok ciku and time tu buahnya sedang banyak dan menunggu masa untuk masak. Geram sangat tengok buah tu, terasa macam nak petik-petik saja tapi segan meh. Lepak rumah Oden tak lama sebab dah lewat sikit time tu.

So, kitorang pun bergerak ke rumah Suhaimi Norazi@Chot. Rumah Chot ni dah pernah pergi dulu, best suasana dekat area rumah dia, aman, tenang, nyaman, damai saja. Memang terasa suasana kampung. Di rumah Chot, dia menghidangkan kami dengan pelbagai jenis kuih raya dan selagi tak habis kuih raya mak dia dekat dapur tu, selagi itulah dia akan bawa keluar semuanya. Masa dekat rumah Chot, budak-budak ni sibuk dengan sesi photography diorang, nak-nak si priya-priya tu. Ita dan Oden pula sibuk bermain congkak seperti dah berpuluh tahun tak main congkak. Comellah korang perangai korang ni. Aku rindu saat-saat di bangku sekolah dahulu.Bila dah puas relax di rumah Chot, kami gerak ke C.I.Q. pula ke rumah 'pemandu pelancong' saya-Mohamad Izad Shafiq@Izad. Sampai saja di C.I.Q. terimbau kembali kenangan aku di sana. Di sekolah dan juga di Blok K tu. Zaman muda-muda dulu memang dekat situlah port aku lepak dengan member-member aku. Sekarang ni macam dah tak ada feel pula nak lepak sana sebab nanti mesti sedih bila teringat kembali saat-saat itu. Di rumah Izad, kami dihidangkan dengan mee sup yg pedas sangat tapi sedap. Thanks to mak Izad. Ada sejenis kuih raya dekat rumah ni yg aku suka makan tapi tak tahu apa namanya sebab kuih baru kot. Tahun depan nak raya lagi ek dekat rumah awak...

Selepas rumah Izad, kami serbu pula rumah si model@Nurain. Kenapa aku panggil dia model? Sebab dia ni suka bergaya dan bershopping mengalahkan si model terkemuka (Hehehehe...gurau jelah Ain tapi memang hakikatnya kau ala-ala model gitu). Sampai dekat rumah Ain, masing-masing dah full, tak larat nak makan. Tapi kasihan dekat mak Ain sebab dah siap masak nasi impit and kuah kari+kacang untuk kami. Untuk tidak menghampakannya, aku, Ita, Izad, dan Chot sama-sama menikmati nasi impit tu. Sedap memang sedap sebab kauhnya aku tak pernah makan lagi jenis macam ni. Pedas pun dah cukup. I like it. Menu untuk next year tau Ain. Thanks to mak Ain.

Masa semakin cepat berjalan. Masih ada beberapa buah rumah lagi untuk diserbu. Lepas meninggalkan rumah Ain, kami ke Nusantara-rumah cikgu Biology kami iaitu Puan Hasimah. Cikgu Hasimah memang salah seorang cikgu yg happening dan baik hati. Aku sayang sangat dengan cikgu-cikgu aku dulu. Walaupun aku agak 'nakal' masa sekolah dulu tapi cikgu tetap faham dengan perangai kami. Walaupun kami (aku, Ita, Ain, Malyssa, Fatin) kaki menchapub dalam sekolah dulu, tapi kami tetap masuk kelas Cikgu Hasimah dan dengan dia mengajar. Lepas kelas dia habis, kami merayap balik (itulah saat-saat yg susah nak dilupakan-merayap dan lari dari kelas Add Maths). Maaf Cikgu Maimunah-guru Add Maths kami. Bukan kami tak suka cikgu mengajar tapi kami tak berapa suka dengan subjek tu. Di rumah Cikgu Haasimah kami dihidangkan dengan bihun sup. Aku makan sikit saja sebab dah kenyang, itu pun share dengan Ain. Lepas dah habis makan, kami bergambar-gambar pula. Thanks Cikgu Hasimah, kami sayang cikgu.Rumah terakhir kami serbu sebelum rumah aku adalah rumah Imron@anak Cikgu Ali. Dia ni memang pelukis yg hebat dalam SMK KSAB dulu sebab itulah kami menggelarnya anak Cikgu Ali. Memang hakikatnya lukisan dia cantik, aku pun terpikat. Rumah Imron dekat area Nusa Idaman. First time aku masuk kawasan ni, selama ni nampak sign board and lalu-lalang saja sebab tempat ni jauh ke dalam. Rumah-rumah dekat area ni cantik-cantik, besar-besar, dan dikawal oleh security. Keluarga Im tak menyambut Aidilfitri tahun ni sebab nenek dia baru meninggal dalam Ramadhan lepas. So, kami hanya menziarahi mak Im saja sebab kami kenal dengan mak dia.

Jeng jeng jeng....rumah terakhir sekali mestilah rumah aku sebab rumah aku paling jauh dan special. Memandangkan mereka datang ke rumah aku waktu senja, so puding yg mummy aku buat tu macam tak sesuai saja makan waktu tu tapi ada gak yg makan. Mummy aku pun tak boleh nak masak sangat sebab kaki dia still sakit, sampai sekarang ni mummy aku tak boelh nak aktif berjalan seperti dahulu. Aku kasihan dekat mummy aku, kalau boleh aku tak nak tinggalkan dia dekat JB sorang-sorang bila daddy outstation tapi aku terpaksa meneruskan pengajianku. Bila diorang semua dah puas beraya dekat rumah aku, maka berkahirlah sudah konvoi beraya ni. Insya allah kalau dipanjangkan umur, next year kita buat lagi.


Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: