NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, May 16, 2010

15 MEI 2010-HARI BELIA...




Selamat pagi cikgu,,Selamat hari guru,,
OK, actually entry aku tiada kaitan dengan tajuk Hari Belia tu,,cuma ada sedikit persamaan saja iaitu belia-belia keluar hang out bersama-sama di mana? Di Putrajayalah sebab sambutan Hari Belia pun dekat sanakan,,

Cerita aku bermula dari Batang Benar selepas aku naik teksi dari kolej,,sampai di sana pada jam 2.30 p.m. dan aku terus beli tiket ke UKM (RM1.70),,mula-mula macam pelik saja aku tengok stesen KTM ni sebab ada tiang dicat dengan colour pink, oh i love it! Then aku nampak banner yg tertulis 'KOC WANITA DI GERABAK TENGAH' (lebih kurang macam tu lar),,then baru aku ingat yg KTM akan mengasimgkan penumpang lelaki dan wanita bermula 15 Mei iaitu semalamlah,,aku sukalah bila jadi macam ni sebab gerabak wanita kosong, x ramai orang, seat pun banyak, kalo berhimpit pun x kisah sebab semua wanita cuma ada seorang saja lelaki iaitu pekerja KTM yg akan menjaga pintu supaya penumpang lelaki tidak masuk ke gerabak yg salah,,aku menunggu train bersama Acap (bapak) dan temannya Tira, mereka mahu ke Midvalley tak silap aku,,apabila train sampai, kami pun ke gerabak masing-masing,,

Lebih kurang pukul 3.20 p.m. aku tiba di stesen UKM, first time aku turun dekat sini sebab selama ni tak pernah pun nak turun dekat sini coz tiada siapa yg tinggal di area ni,,but now i have one, my sis-Nurul Hidayah,,dia nurse yg tinggal di Bangi and bekerja di PUSRAWI,,aku akan tinggal di rumahnya selama 2 hari dan hang out bersama dia and tunangnya, bukan apa nak ubah angin,,aku terpaksa tunggu my sis hampir 1 jam sebab dia ada kes kt PUSRAWI tapi tak apalah aku faham, kerja dia memang tak menentu,,dalam pukul 4 lebih dia datang ambil aku dan kami pulang ke rumahnya di Seksyen 7 Bangi,,rumah dia tingkat 5 so aku kena exercise naik turun tanggalah kt sini, macam tak biasa pula ko ni naik tangga Farah,,Ok, sampai di rumah dia, aku nampak hamster, comel, kecil, cute tapi dah kerimping sebab tidak dijaga, so dia offer hamster tu kt aku,,aku tak tahu nak ambil ke tak sebab takut jadi macam BOBON dulu, sedih saja,,nantilah aku fikir dulu,,

Malamnya selepas maghrib, tunangnya datang ambil kitorang kt Bangi untuk ke Putrajaya,,macam dekat pula dari Bangi ke Putrajaya sebab selalunyakan aku dari Nilai, cuma jalannya agak bersimpang siur so aku susah nak cam jalan kt Bangi ni, nak-nak pula waktu malam,,tapi tak apa, bila aku dah ada lesen nanti, 'KL tunggu, aku datang!',,sampai di Alamanda kitorang gi makan dulu kt food court, punyalah ramai manusia kt food court ni tapi kt kedai-kedai tak ramai pula orgnye, mereka hanya datang ke sini untuk makan-makan tapi ingatkan ramai dah pergi Jom Heboh rupanya tak juga,,yalah Jom Heboh malam-malam bukan ada apa sangat, siang saja best,,lepas makan kitorang gi main bowling, alamak betul ke aku nak main bowling ni? Oh NOOOO!! Aku mana tahu main bowling dol, kang masuk longkang saja,,tapi tak apalah dah orang nak belanja, main sajalah, bukan selalukan,,thanks to my sis and tunangnya sebab belanja aku malam ni,,kira OKlah untuk aku yg baru first time pegang bola bowling tu dapat score 72, sekali strike dan mengalahkan kakak dan bakal abang iparku itu,,jangan marah eh,,

Lepas main bowling, kitorang pusing-pusing Putrajaya menaiki kereta,,malaslah nak jalan kaki, dah penat sangat dah kaki ni tadi dok main bowling tu,,bukan main sesak jalan kt sini sebab masih ada yg pergi Jom Heboh tu, parking sampai kt atas tempat pejalan kaki tu, ingatkan dah malam-malam ni tak ada yg pergi sana dah,,then kitorang pun balik ke Bangi tapi singgah kt drive thru McD and beli cornetto sundae, aku punya mestilah strawberry,,thanks to my sis and abang azlan ya sebab menghappykan aku malam ni dengan telatah mereka yg tersendiri, aku hanya mampu menahan diri untuk ketawa sebab takkan aku nak ketawa macam selalu tu, malulah oiii,,HAHAHAHAHA

Hari ini, sebelum aku pulang ke kolej, kakak ku membawa ku keluar makan di Warta Kompleks Bangi,,dia belanja KFC-memang favourite ku selepas aku benci 'MCD' (sebenarnya tiada kaitan pun),,kompleks ni agak serabut pada pandangan mataku, nerneza dengan Terminal 1 Seremban yg lebih teratur,,tapi masa jalan-jalan kt situ aku jumpa handphone Hello Kitty yg colour pink tu,,nasib saja duit aku tak cukup, kalau tak mesti aku dah beli,,huhuhu,,masa tengah jalan-jalan tu juga, aku nampak banyak kasut-kasut hello kitty tapi bukan untukku,,terlalu kecil ku rasakan,,then, dalam pukul 7.30 aku sampai je KTM UKM, tidak berapa lama selepas itu, train aku tiba dan aku terus naik menuju ke Batang Benar,,kakak aku ingin menunggu aku tadi tetapi aku menyuruhnya pulang saja kerana khuatir kalau dia drive sorang2 waktu malam ni,,dia kata esok mungkin dia akan ke kolej aku tapi tidak sure lagi kerana perlu mengambil temannya dahulu di Nilai College dan aku pula ada kelas pagi dan petang esok, jadi tak pasti dapat temankan dia ke Nilai 3 atau tak,,we'll see,,I C U,,good night,,





Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: