NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, May 7, 2010

KEM ORIENTASI 1/2010






Pada tanggal 30 Mei hingga 2 April 2010 yg lalu, aku telah menghadirkan diri ke Kem Orientasi Kelab Harimau Malaya Kolej Legenda yg bertempat di Kampus Kumpulan Pendidikan Legenda, Mantin. Kem yang berlangsung selama 3 hari ini bertujuan untuk mendedahkan ahli-ahli baru dengan dunia ketenteraan disamping menerap semangat berkumpulan yg menjadi asas kepada setiap pasukan tentera. Kem yg diadakan untuk kali kedua ini mendapat sambutan dengan disertai oleh 58 orang ahli berbanding 25 orang pada tahun lepas. Walaupun agak letih kerana kurang tidur, ahli-ahli tetap memberikan komitmen kepada semua aktiviti yg diadakan.
Antara aktiviti-aktiviti yg dijalankan adalah:

* Latihan dalam kumpulan 1 (pembentangan projek)
* Latihan dalam kumpulan 2 (ujian kawad kaki asas)
* Kontroversi alam
* Latihan dibawah tahanan musuh
* Eksersais berstesyen (penyelamatan VIP)
* Pengenalan kepada Ilmu medan perang (teori & praktikal)

Walaupun aku terlepas ujian kawad kaki namun, aku tetap berpuas hati kerana seksyen-seksyen yg bertanding masih dapat melakukan ujian tersebut walaupun hanya diberikan masa lebih kurang 3 jam untuk berlatih. Secara keseluruhannya, kem pada kali ini mencapai objektifnya disamping memberi pengalaman baru kepada setiap ahli.

Gambar di atas adalah aku bersama anggota-anggota Seksyen 2 iaitu seksyen aku semasa aktiviti Eksesais Berstesyen (Menyelamatkan VIP) dan kumpulan aku semasa Latihan Dalam Kumpulan (LDK1) untuk perbentangan kertas kerja dengan tajuk kebudayaan. Kumpulan kami dengan bangganya mempersembahkan kertas kerja untuk Teater Muzikal Hang Tuah dengan belanjawan paling tinggi melebihi kumpulan lain iaitu RM 35 000. Walaupun kami tidak menang tetapi kami tetap bersatu dan bekerjasama. Apa yg penting, kerjasama! hehehehehe! Agi idup agi ngelaban!! Teruskan semangat kita hingga ke titisan darah yg terakhir.

Gambar yg atas sekali sewaktu aku dimandi bunga dengan bermacam-macam ramuan ygpasti mengembalikan keayuan dan awet muda..(hahahaha..bajet lebih, pada hal air tu bukan main busuk lagi)..




Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: