NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, May 24, 2010

HARI INI DALAM SEJARAH...

Terima kasih kerana masih sudi membaca tulisan aku kali ini. Minggu ini jadual aku tunggang-langgang lagi. Aku tak tahu kenapa aku malas yg teramat sangat dengan life as a student. Kelas dah banyak aku skip, assignment semakin bertambah, tapi aku tak ada mood nak menaip assignment melainkan meluah rasaku di sini saja. Bermula dengan hari jumaat. Hari itu aku ada test 2 untuk subjek Financial Report (FR), alhamdulillah aku dapat buat dengan tenang. Cuma hati aku berbelah bahagi sama ada mahu ke Latihan Tempatan atau tidak. Lastly, aku decide untuk pergi sebabnya aku tak nak tengok persatuan dan rejimen aku jatuh, hilang kekuatan anggota apabila ramai yg tidak pergi. Kesian dekat En, Sambree dan staff-staff yg lain, so aku pun pergi. Memandangkan assignment MA aku dah siap 65% dan BE dalam 70% aku tak bawa assignment ke kem sebab aku tahu aku tak kan boleh buat sewaktu di sana nanti. Aku perlu ada mood, feel and keselesaan untuk menyiapkan sesuatu tugasan kalau tak jangan harap aku nak buat walaupun esok dah kena submit.

Sewaktu di kem, kehadiran agak mengecewakan daripada setiap kompeni termasuk kolej aku. Memandangkan kolej dan poli lain ada final exam, hanya budak kolej aku dan beberapa org dari kumpulan X saja yg hadir. Encik pun kecewa walaupun dia tak ungkap dengan kata-kata tapi dari raut wajahnya jelas terpancar kekecewaannya. Tetapi Encik tetap cool dan tidak jemu mengajar kami pada petang Sabtu dengan kelas praktikal ke dalam 'hutan kecil' berdekatan kem. Terasa seperti mahu menangis setiap kali melihat wajah Encik Sambree kerana tidak lama lagi beliau akan bersara. Tak tahu lagi bila boleh jumpa dengannya. Walaupun dia garang tapi jenakanya tetap membuatkan kami semua gembira. Semoga beliau sentiasa sihat, gembira dan tidak berhenti dari terus mengajar insan-insan yg menagih ilmunya.

Hari ni, aku skip kelas Mr. Bala dan Mr. Ang sebab aku ke Seremban menyelesaikan urusan yg tidak selesai lagi. Sejak bulan lepas mak ayah aku suruh tukar broadband tapi aku tak ada masa untuk ke Maxis Centre dan memandangkan hari ni aku letih, sakit badan, tak ada mood, aku pun ambil keputusan ke Seremban selepas kelas Mr. Benrooz. Dalam pukul 10.30 a.m. aku keluar dari kelas menuju ke bus stop berseorangan. Cuaca begitu panas, aku melajukan langkahku walaupun langkahku memang sudah laju. Sampai di simpang 4 dekat dengan kolej, ada seorang makhluk Allah (Negro) tahan aku. Mula-mula aku tak layan sebab aku nak cepat dan peluh dah meleleh-leleh, aku dah panas sangat. Then dia cakap, "Excuse me. Excuse me", aku pun stoplah kot-kot dia nak tanya jalan ke apa. Korang tahu apa dia cakap? Dia cakap, " Can I know you, your friends, your number?" WTF!! Kau ingat aku ni apa?!! Buang masa saja aku layan makhluk tu then aku cakap ngan dia, "NO! SORRY!" Aku apa lagi terus blah jalan laju gila tak pandang kiri kanan belakang dah takut kalau dia ikut, pastu aku ambil fon konon-konon tengah call someone. Bila dah sampai dekat jambatan tu aku toleh belakang tengok dia dah tak ada. Aku terus jalan laju lagi sebab bila aku pandang depan balik ada seekor anjing dekat rumah tauke Cina yg ada dusun tu. Aku pergi seberang jalan sebab tak nak tengok muka anjing tu. Bila dah jauh, aku pandang belakang balik, tengok anjing tu dah tak ada. Ya Allah, dugaan apa yg aku dapat hari ni? Tapi aku tetap bersyukur sebab Allah masih sayangkan aku dan melindungi aku. Masa kena kacau tu aku dah tak fikir apa-apa, aku ingat mak, ayah aku and Allah then kalau Orang Minyak tu usik aku, memang aku tendang dia punya bawah aku terus lari sebab itulah yg aku belajar dalam TTS masa di kem semalam.

Aku sampai di Terminal 1 dalam pukul 11.30 a.m. then aku pergi ATM dan terus makan. Lepas dah kenyang, aku jalan kaki lagi ke Maxis Centre dekat Seremban tu, bayar apa yg patut sign itu ini, pukul 12.30 p.m. settle masalah aku. Tapi aku kena berjalan lagi untuk ke bus stop. Aku tak nak patah balik, aku terus ke Pos Besar Seremban tunggu bas dekat situ. Panas hari ni membuatkan aku berpeluh-peluh sepanjang masa walaupun berada dalam bas. Aku sampai kolej pukul 2 p.m. dan alhamdulillah Allah melindungi aku lagi. Kaki, tangan, badan aku memang sakit, sengal-sengal tapi aku kuatkan juga sebab fikirkan mak and ayah aku yg dah bersusah payah bagi duit suruh settlekan benda tu. So, kalau tiada aral melintang, awal bulan Jun nanti aku akan pulang ke JB sebab nak settlekan masalah lain pula. Mummy, daddy, orang tak tahan, orang tak sanggup dah. Kalau boleh orang nak balik hari ni juga. Orang sedih sangat.

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

2 comments:

Anonymous said...

Sbrlh wahai tmanku dgn sgla ujian yg Allah bri'n pdmu..aku psti tmanku ini seorang yg cekal&kuat smgt..
InsyaAllah

-hilly-

::KEGIRANGAN DUA CAHAYA:: said...

Thanks Hilli...