NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, January 3, 2012

DOAKU...

Assalamualaikum...

Start dari malam tadi, wall FB aku penuh dengan status, link, and gambar gambar yang di share mengenai Amalina Che Bakri, best SPM student 2004 tu...aku pernah pergi dengar talk dia masa dekat JB dulu, time tu berkobar gila aku nak score for my SPM...tapi bila dah dengar and tengok berita pasal dia tu, aku jadi takut pula...



Bukan apa, aku pun ada adik yang straight A's dari UPSR, PMR, and SPM level...and now she's studying in Russia...buat masa sekarang, alhamdulillah dia masih berpegang teguh pada tali Allah and hopefully, aku berdoa semoga dia terus kekal berpegang pada tali Allah dan sentiasa ingat akan agama yang dianutinya...takut aku dengar kisah kisah top student yang pandai, bijak, cerdik tapi at last, kecundang dengan budaya dan agama lain...



Allah nak menguji seseorang itu sekejap saja, sekarang dia di atas, tak mustahil satu hari nanti dia akan berada di bawah pula...kalau Allah kata jadi, maka jadilah ia...nauzubillah...so, sentiasalah bersederhana dalam kehidupan...kalau terlalu taksub, angkuh dan menunjuk pun, tak elok juga...



Buat adikku-Nurul Farahin, semoga dikau sentiasa berpegang pada tali Allah, sentiasa mengingatiNya, dan kenanglah keluargamu di sini...tiada apa yang dapat membahagiakan kita di akhirat kelak melainkan iman dan taqwa yang teguh...aku sentiasa doakan kejayaan dan kesejahteraan hidup kamu di sana...we miss you a lot... =')



Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: