NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, January 9, 2012

I LOVE MALACCA...

Cerita last Saturday:

On my way back to Shah Alam, my mum berhenti sebentar di Ladang Herba dan Rempah Ratus Nasuha. Sebelum ni, selalu juga berhenti dekat sini beli ubat dan rempah ratus tu. Almaklumlah, dulukan aku ni pengunjung setia Muar ni, setiap minggu tak pun 2 minggu sekali wajib turun Muar-melawat kawasanlah katakan. =)



Lepas berhenti di Muar, perjalanan diteruskan ke Melaka pula. Inilah part yang paling best! Aku pun tak tahulah kenapa, dari kecil sampai sekarang, aku ni suka and adore sangat sangatlah dengan Negeri Melaka Bersejarah ni. Setiap kali di Melaka, aku rasa happy sangat. Macam berada di negeri sendiri. So, aku pun cakaplah dekat my mum:

"Nanti kalau orang dah kerja, orang nak beli rumah dekat Melaka. Nak duduk sini terus. Tak naklah duduk dalam Perak jer"
"Ikut sukalah. Kerja pun tak lagi, dah berangan"





Hah, lebih kurang macam tulah my mum cakap. So, apa lagi, berkobar kobar den nak cari orang Melaka ni. Sesiapa yang asal dari Melaka, menetap di Melaka, jomlah kita kenal kenal. Manalah tahu, ada jodohkan. =P


NOTE: Kuih muih/manisan yang menarik dan sedap dari Melaka

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: