NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, May 20, 2011

NUR KASIH THE MOVIE...




Salam readers~

Hari ini aku TERover slept gara gara menonton NUR KASIH THE MOVIE malam tadi...plan ni memang tak dirancang pun sebab aku nak pergi tengok filem ni hari Sabtu ni, tapi disebabkan Aben, member sekolej aku ni bermurah hati nak bawa si kembar 3 dan Aina pergi Seremban, makanya dapatlah tengok movie ni...memang unexpected okey guys, bukan saja saja pergi tak nak ajak korang tapi rezeki datang jangan ditolak, thanks to Aben...lagi pun mungkin ini hang out terakhir kitorang (walaupun lain course tapi sama orientasi and from JayBee) yang bakal menamatkan pengajian tak lama lagi...

Masa tengah tunggu show pukul 10.45 p.m. tu, kitorang lepak lepak dekat ruang legar MBO Terminal 2 tu (first time okey aku pergi MBO, before this layan GSC, Cathay, and TGV saja)...memang gempaklah cinema ni berbanding GSC Terminal 1 tu...so masa tengah lepak lepak borak borak tu, lalulah dua tida orang mamat cute tapi dengan aweks masing masinglah...masa tengah dok usha diorang, tiba tiba mulut aku kaku, tak boleh nak cakap pape, just cuit cuit member aku nak tunjukkan sorang mamat yang memang cute+handsome tu...you know who? Zaquan Adha dengan wife dia, woww!! Terkelu mak, nyah...tiba tiba bintang bola tu lalu depan mata, diorang pun nak tengok NKTM maklumlah Ayu Raudhah berlakon sebagai isteri Aidil dalam movie ni...orang ramai yang dekat depan MBO tu semua dok pandang pandang diorang (bukan aku sorang saja yang jakun okey)..hahahaaa :D

Berbalik pada cerita NKTM tu, memang bestlah cerita ni...siapa yang tengok cerita Nur Kasih dekat TV3 dulu tahulah kenapa aku cakap movie ni best...touching habis tengok movie ni, member aku yang ganas tu pun boleh nangis bergelen gelen air mata dia tumpah (bak kata Ainalah)... :)

Movie ni adalah sambungan daripada drama Nur Kasih dulu...tapi banyak flash back sebab movie ni adalah penceritaan semula Aidil kepada Nur Amina yang sudah menjangkau usia tua dan lupa tentang kisah silamnya...tapi memang aku tabik pengarahnya sebab berjaya menggarap cerita ni dengan pelbagai konflik dan akhirnya cinta Nur Amina dan Adam tetap kekal hingga ke usia tua mereka dan ke akhir hayat Adam...dua tiga kali jugalah air mata aku meleleh tengok pengorbanan cinta diorang ni, nak nak bila diuji dengan macam macam dugaan...

Dan dalam movie ni juga pengarah ada menyelitkan tentang pendermaan organ...sejak dua menjak ni, aku ada baca article pasal pendermaan organ ni...dan aku memang berminat nak derma organ setelah bapaku sendiri menjadi salah seorang penderma organ...suatu ketika dahulu juga, arwah pak cik aku turut menerima organ daripada orang lain untuk meneruskan hidupnya...mungkin, inilah pengorbanan terakhir sebelum menuju alam barzakh...

Okey, mahu ke kelas Auditing...selamat berhujung minggu guys... :D

P/S: Allah akan memberikan ganjaran yang setimpal untuk setiap pengorbanan yang kita lakukan...jika besar pengorbanan kita, maka besarlah ganjaran yang Allah janjikan buat hambaNya...

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

2 comments:

CikHoneyBee said...

jeles jeles...
huhu.. nk g tgk jgk laak

Unknown said...

best nyer...