NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, May 3, 2011

ASSIGNMENTS, FAMILY, LOVE...


.:: Dato' Sagor - pahlawan kebanggaan negeri Perak::.



.::Gambar 1 dan 2 adalah simbolik buat Tasik Raban, Lenggong, Perak::.

Selamat pagi korang...tetiba pula aku boleh update blog ek pagi ni sedangkan ada class sampai pukul 1 petang...actually, aku 'cuti' hari ni tapi bukan cuti umum, cuti sendirian berhad okey...bukan tak nak pergi kelas tapi assignment aku tak siap lagi, jap lagi nak kena submit, memang malas gilerzz aku nak buat assignment ni semua, mentang mentanglah dah nak habis belajar, terus jadi pemalas...lagi pun penat jalan jauh tak hilang lagi, so memang tak larat nak pergi kelas pagi ni...petang nanti insyAllah aku pergi ek...to Mr. Alfred (my mentor) sorry I tak attend your class, and to Mr. Sukumar too...tapi yang penting assignments yang tergendala semua dah siap...last assignment untuk first round akan di submit Jumaat ni, still ada masa nak chicken dance...muahhaahaha :D

For your info, for the last 2 weeks ago aku memang busy dengan exam, study, assignments, and most important is JPJ Test...agak celaru jugalah schedule aku yang lepas lepas ni, and akan bertambah serabut bulan May ni...mana taknya, abang JPJ tu 'rindu' nak jumpa aku, marah marah aku, then date dengan Mr. Lee pula, and the second round of the assignments will come out...huh!! Nasib baik last week dah balik Perak, at least tenang sikit hati aku memikirkan hal family aku...dan semoga abang saudara aku kuat menempuh ujian Allah ni sebab Dia sentiasa menguji umatNya untuk mengetahui sejauh mana tahap keimanan kita dan aku yakin abang aku mampu bertahan sampai tiba masanya kelak...apa apa pun aku sentiasa mendoakan kesejahteraan dan ketenangan buat abang saudara aku...





.:: Gambar 3 - Mercu tanda Gerik, Perak::.
.::Gambar 4 dan 5 adalah Resort Tasik Raban yang unik, menarik, cantik, tenang dan nyaman berlatar belakangkan tasik dan gunung ganang::.

Last week aku balik Perak cadangnya nak pergi melawat abang saudara aku dekat Alor Star tapi waktu melawat hanyalah pada hari bekerja so, kami tak boleh melawat dia...tapi tak apa, at least pakcik aku dah melawat dia dan tahu macam mana keadaan dia...and last week juga keluarga aku menerima ahli baru - abang saudara ipar aku (macam pelik jer bunyi)...kakak saudara aku telah selamat menjadi isteri orang...muahhahaaa...ada juga berita gembira buat keluarga aku daripada terus berduka dan menanti...dan yang paling menggembirakan, hampir semua hali keluarga dapat berkumpul bersama di Grik setelah berpuluh puluh tahun tak jumpa...semoga raya tahun ni kami dapat berkumpul lagi seperti kali ini, seronok bila aku tengok makcik aku tersenyum walaupun aku tahu dalam hatinya masih menangis...

Tapi tak mengapa, dugaan ni tak lama...kami sekeluarga akan tetap bersatu walau sebesar mana dugaan mendatang...kerana keluarga adalah segala galanya dan lebih bermakna jika dibandingkan dengan wang ringgit...banyak pengorbanan keluarga aku, makcik pakcik aku selama ni untuk melihat kami semua - generasi ke-4 keturunan Pawang Pok berjaya dan membesar dengan sempurna...dan aku berbangga berasal dari susur galur keturunan Dato' Sagor...

P/S: untukmu yang tersayang, I'm always missing you...walaupun masa dan jarak memisahkan kita, you are always in my heart, you are my soul...

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: