NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, May 8, 2011

HARI IBU...HARI BAPA...

Salam semua....

Hari ini (8 Mei 2011) adalah Hari Ibu yang disambut pada setiap minggu keduan bulan Mei...dan juga anniversary yang ketujuh bulan bersamamu yang tersayang...

Okey, berbalik pada tajuk entry ni...sempena Hari Ibu hari ni, aku nak wish Happy Mother's Day kepada semua ibu dan bakal ibu ibu di seluruh dunia ni (tu pun kalau diorang faham apa yang aku tulis ni)...dan Hari Ibu bukan sahaja disambut hari ini, sebenarnya...hari hari adalah Hari Ibu dan perlu disambut dan diraikan tanpa mengira jarak dan waktu...untuk meraikannya tidak semestinya dengan makan besar, bagi hadiah besar besar, mahal mahal...tapi dengan ucapan yang hanya disampaikan melalui telefon pun sudah cukup membuatkan seorang ibu itu rasa dirinya dihargai dan diingati...dan bagi anak anak yang jauh dari ibu (seperti aku ni), call lah ibu kita setiap hari (kalau kredit telefon mampu menampung) walaupun hanya 5 minit sahaja kita berborak dengannya...bagi mereka yang sudah kehilangan ibu tercinta, sedekahkanlah Al-Fatehah dan Yaasiin buat rohnya semoga ditempatkan bersama muslimin dan muslimat serta dicucurkan rahmat kepadanya...walaupun ibu sudah tiada, kenangan bersamanya tak mungkin dapat dilupakan...aku tahu perasaan itu walaupun mummy masih ada disisiku...tapi aku pernah kehilangan orang tersayang buat selama lamanya (walaupun dia bukan ibuku)... :'(


Jika bulan ini kita menyambut Hari Ibu, bulan depan pula kita akan menyambut Hari Bapa...dan bagi family aku, bulan depan juga kami akan menyambut ulangtahun kelahiran daddy yang ke-51 tahun...walaupun aku seorang anak yang degil and selalu melawan kata bapaku (walaupun muka aku iras bapaku, tapi aku bukan anak manjanya), my dad tak pernah abaikan aku dan sentiasa memenuhi setiap permintaanku...

Kesimpulannya, hargai dan sayangilah kedua dua ibu dan bapa kita selagi hayat mereka masih ada...walau besar mana pun pangkat dan kedudukan kita, tanpa ibu dan bapa tak mungkin kita akan mencapai semua kejayaan itu...kepada yang sudah kehilangan ibu dan bapa, takziah aku ucapkan...ingatan bersama mereka pasti masih segar dalam ingatan kaliankan?

P/S: Kepada yang nak jadi adik beradik angkat aku, marilah isi borang adoption...parents aku memang ada ramai anak angkat...dan mereka memang mencari anak angkat pun...muehhehee :)

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

No comments: