NUFFNANG ADDS

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

::BIRTHDAY AKU::

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, May 7, 2011

MALAM PESTA....



Salam semua~

Hari ni aku nak cerita pasal pesta malam mudi mudi (6/5/2011)...semuanya bermula pabila aku dan budak budak rumah aku tersangatlah bosan duduk melepak di rumah...macam biasalah, setiap kali malam Sabtu and malam minggu semestinya bosan berada di hostel ni...bila tengah menikmati keindahan malam hari dekat beranda tu, aku nampak si BKG yang sedang kesunyian...mesti dia pun bosan duduk dekat situ kan...aku pun kesian tengok dia, muka macam nak ajak keluar jer...dengan penuh rasa malu dan segan, aku pun bertanya kepada penjaga BKG...nasib baiklah Cik Puan Muda Nur Aqilah tu pun tak kisah...tapi still aku kesian dekat dia...dahlah penat siang hari dengan kelas dan assignment tak habis lagi, aku pula ajak dia meronggeng...so sorry dear...



Apa apa pun, lebih kurang jam 2200 kitorang sudah terpacak di Alamanda Putrajaya...memang dekat sini jelah pun yang ada mid-night and dekat dengan kolej kediaman kami (what the...)...then, aktiviti mengusha ticket wayang pun bermula...plan memang nak tengok FAST 5 sebab dah lama tak tengok action movie ni...tapi malang sungguh kerana tiket sudah sold out :'(

So, kitorang pun duduklah berdiskusi sekejap... "korang nak tengok movie tak?" Kalau nak tengok pun, yang ada hanyalah cerita seram and membosankan...kalau tengok movie seram tu, kesian dekat Qila nanti...then, plan kedua dibuat...decide nak main bowling pula...pergilah Cik Puan ni mengusha bowling pula...akak dekat kaunter tu cakap, lane kosong hanya ada lepas pukul 11.30 p.m...huargghhh!! Sedihnya...tak ada rezeki rupanya malam ni...

Tapi jangan mudah mengalah yer...so kitorang bertawakkal jelah dengan menu
nggu release time FAST 5 pada jam 2335...fuhh!! Lama juga kena menunggu tu, sementara menunggu tu kitorang makan sikit buat alas perut...kesian, masing masing tak sempat makan pun tadi...duduk duduk borak borak ambil angin dekat luar Alamanda tu, dan masa pun berjalan...almost 11 p.m. kitorang masuk dalam Alamanda semula and duduk duduk sambung cerita dekat dengan kaunter GSC tu...bukan apa, takut nanti tak sempat nak queue pukul 11.35 nanti...



Bukan kitorang saja yang tengah menanti release time tu, ramai lagi muda mudi tengah menunggu rupanya...memang gempaklah kot movie ni sampai ramai yang sanggup menunggu...tengok dekat skrin tu, ticket reserve ada lagi 80 tak diambil...macam ada harapan saja untuk kitorang tengok FAST 5 ni...



20 minit sebelum release time, aku dengan Qila dah siap queue...dengan penuh berharap ni...masa tengah queue tu, ramai dah yang start berbaris belakang kitorang...then, Qila pun buat plan...dia suruh aku beratur dekat depan, dia pula pergi belakang sikit...bukan apa, kalau line tu makin kurang and dah sampai time aku, tapi ticket tak release lagi, kan dah rugi beratur tu...so, kami pun teruskan dengan plan Qila tu...Zureen dengan Fyza pun beratur juga belakang sikit dari Qila...memang desperate ni nak tengok FAST 5, rugi tu kalau datang dari jauh tapi tak dapat apa apa hasil pun...

Luckily, nasib menyebelahi kami...release saja ticket tu, semua orang dok mengusha giliran masing masing...bila tengokkan keadaan kitorang, memang ada 80% ada harapan untuk kitorang dapat tiket tu...dan bila tiba saja masa kitorang, tiket sudah semakin berkurang...seat yang tinggal pun yang depan depan and tepi tepi saja...tak kisahlah asalkan dapat layan movie tu...lepas saja tiket berada dalam genggaman, pekerja GSC tu announce yang tiket hanya tinggal beberap keping and hanya untuk seat berasingan...fuhh!! Bersyukur sangat sangat nasib kami baik malam ni...



Tentang FAST 5 tu memang tak payah aku nak review lah kan sebab tengok daripada barisan pelakonnya pun memang dah gempaq...dan semestinya yang paling gempaq si mantop, sasa, bergetah - THE ROCK!!! Oh, I suka you THE ROCK!!! Badan dia membuatkan aku gila bayang...hahahah :D Memang tak sia sia menunggu dan menanti untuk movie ni sebab overall ceritanya memang best, gempaq habis!! Kereta semuanya cantik cantik, stylo, power power...dapat sebiji macam yang heroin tu drive pun dah cukup buat aku...muahhahahaa :)

Apa apa pun, malam ni kitorang berpesta dalam cinema dengan FAST 5 yang memang 5 starts!! Thanks to Qila and BKG...kerana tanpa kalian, sejarah dan kenangan ini tak kan tercatat~ :D

Dari Hati Nuraniku,
fara,,

1 comment:

Nur Aqilah said...

aww. so sweet!:)
tkdehal lah!
berpeluang jga nk meepak ngn korg kn? alhamdulillahh:)